Akulah

Akulah
Hensem Tak???

Khamis, 3 November 2011

Hari Bapa

   Setiap tahun,hari bapa disambutkan pada bulan jun.Tahun ini pun,hari bapa disambutkan pada bulan jun.Pada pagi itu,bapa pergi bekerja.Kami bercadang untuk menghiaskan rumah dengan menggunakan riben dan belon berwarna-warni.Kakak saya menyapu rumah hingga bersih.Ibu saya mengemop lantai dengan menggunakan mop.  
    Ibu saya memasak makanan kegemaran bapa.Kakak saya membantu ibu saya.Saya sedang membalut hadiah dengan kertas corak yang menarikan hati ibu.Selepas itu,saya membalut hadiah,saya membuat kad hari bapa kepada bapa.Selepas menghiaskan rumah,kami pergi ke kedaiuntuk kek,gula-gula dan aiskrim.  
    Kami membeli kek coklat yang bapa saya suka.Kami tidak membeli kek sahaja,bahawa kami membeli gula-gula dan juga aiskrim.Selepas itu kamipun pulang ke rumah.Kakak membeli kek coklat lalu meletakkan ke dalam peti sejuk.Bapa saya terkejut kerana rumah dihias dengan cantik.  
    Selepas itu,kakak saya meletak lilin di atas kek dan menyalakan api lilin.Kami menyanyikan lagu 'Selamat Hari Bapa' dengan gembira.Bapa saya pun meniup api lalu memotong kek dan menyuapkan kepada ibu.Bapa mengucapkan ribuan terima kasih kepada kami.Kami pun sangat gembira pada hari itu.Selepas memotong kek,kami makan aiskrim dan gula-gula yang dibeli dari kedai kek.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan